Click image for full screen
Mouseover the image to zoom

Description

Outdoorsy women keep coming back for more of the Craghoppers Classic Kiwi women's walking trousers.

The Craghoppers women's Kiwi trousers are still Britain's favourite walking trousers, and we put that down to high levels of comfort, fit and performance.

They're quick-drying and sun-protective, and the odd shower or spill won't fluster them either, thanks to the SmartDry Nano technology.

A deserved Craghoppers classic, that has now been improved and honed for an even more durable, even harder-wearing garment.

Specifications

  • Belt included
  • Pockets: 8, 4 with zip-fastening
  • Heel tape
  • Elasticated waist at back
  • Double seat & knee
  • Mobile phone holder in cargo pocket
  • Stain-resistant finish
  • Polyester cotton 430g
  • 65% Polyester, 35% Cotton

Product Code: CWJ965

Craghoppers Classic Kiwi Women's Walking Trousers

£19.95 - £29.95

Size Guide

In stock

Why buy from Trekwear?

  • Well-stocked items
  • Free delivery on orders over £75
  • Optional next day delivery
  • Secure payment process
  • Easy exchange
  • Helpful staff on-hand
  • Great deals
Score Date Customer Comment

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 day ago Excellent

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
5 days ago am familiar with this product and will order again in the future

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
5 days ago Service rating : The item arrived in perfect condition and in good time.
Product : This is my second pair of these trousers. I knew what I was looking for and thankfully you still make them.

Service:

* * - - -

Product:

* * - - -
6 days ago Service rating : See below
Product : I own a pair of kiwi trousers in short which are perfect, I ordered a pair from you and they were far too long and then had to pay to return them, I have since been to s shop and bought another pair of kiwi trousers in short which fit perfectly! Can you explain this?

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 week ago Service rating : fine
Product : Amazing to get size 8 long walking trousers.They were actually too long but I am not complaining about that!

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 weeks ago Service rating : good customer service, quick delivery
Product : as described, good material if a little noisy :-) look smart but casual. excellent quality, I trust Craghoppers to make good clothing. Good sizing too, size L really are long in the leg, comfy higher waisted styling, will buy again in future

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 weeks ago Service rating : Excellent service and a great selection too choose from, prices are reasonable too. Will use again.
Product : Lovely material and comfortable to wear, really pleased with my purchase will be buying another pair in the future

Service:

- - - - -

Product:

* * - - -
1 month ago Sizing completely different between colours. Inside leg seam caused abrasion. Repel water well and are pretty wind proof.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 month ago These were very good quality but came up much larger than the size indicated.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 month ago Service rating : Fast delivery.
Product : Brilliant walking trousers. Excellent fit. Super number of useful, safe pockets. Quick drying. Good range of colours.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 month ago Service rating : Good company to deal with.
Product : Craghoppers walking trousers are comfortable and a good fit.

Service:

- - - - -

Product:

- - - - -
1 month ago I returned this item because it was wrong colour and wrong length. But because the trousers bought for my husband was right length and ideal I ordered a pair like his in an available colour.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 month ago Service rating : A quick faultless and easy transaction. Trekwear are a company i'd gladly deal with again.
Product : Goods were exactly as described.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 months ago Service rating : The service was excellent. Just a shame that there isn't a free returns policy. I had ordered the wrong pair of trousers (not winter version) so all in all the postage cost me £14+ extra. Shame
Product : Gorgeous - no other word for them.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 months ago Service rating : I have bought goods from Trekwear and have always been pleased with the service
Product : I have bought several pairs of these trousers. As I am nearly 6ft tall it is good to be able to find trousers that fit well and are long enough. Thank you.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
2 months ago Service rating : Delivery was speedy.
Product : I have been wearing Kiwi trousers for many years - ever since retirement!. Perfect for dog walking as they have several zipped pockets, plus a mobile phone pouch. They wash and dry overnight and are cool and comfy. Only downside is that the waist size is extra small.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
2 months ago Excellent

Service:

* * * * *

Product:

- - - - -
3 months ago Service rating : My items arrived exactly when they said they would.
Product : They fit perfectly and look good. I haven't worn them on a walk yet but would think they will be fine.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
3 months ago Service rating : Arrived as ordered quickly and in good condition
Product : A generous fit, a repeat buy, many 'safe' pockets to put things which I cant easily carry safely using crutches, wash and dry well, great for my sort of holidays with my dogs.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
3 months ago Arrived on the day I was going on a long walk with my walking group. It was raining too so put them straight to the test! Extremely comfortable, a little long as I'm only 4ft 11. But turned up they were extremely comfortable and fitted nicely. Warm, waterproof and looked good! Really pleased with these trousers! :)

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
3 months ago Service rating : prompt service
Product : light and easy to wear

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
3 months ago Service rating : Easy to order. Prompt delivery
Product : Worked a treat. Comfortable. A good fit. Warm and kept the rain out. Will definitely buy more

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
3 months ago Service rating : Quick delivery
Product : I still have a pair from 3 years ago, they last so well, dry quickly when out in the rain and fit perfectly

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
3 months ago Good fit

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
4 months ago Excellent

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
4 months ago Service rating : Fast delivery and item exactly as described.
Product : Security pockets have rather flimsy zips compared to mens trousers (unless they've changed too). Otherwise seem to be good trousers.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
4 months ago Service rating : Disappointed with the time it took to arrive considering the postage I paid!
Product : Liked them but they were way too long - even for a short length.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
4 months ago Service rating : delivered promptly within days.
Product : excellent fit

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
5 months ago Arrived promptly.
Item needed to be returned, needed smaller size.
Replaced promptly, product good.
I found the tracking service on line very helpful.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
5 months ago great practical trousers for walking & working ! well priced

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
5 months ago Service rating : Good service
Product : very comfy

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
5 months ago Service rating : Easy to order and fast delivery
Product : If you have long legs these are fantastic

Service:

- - - - -

Product:

- - - - -
5 months ago Very helpful when telephoned re exchange

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
5 months ago Excellent

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
5 months ago Service rating : They are very prompt and efficient
Product : Lovely

Service:

* - - - -

Product:

* * * * *
5 months ago I phoned to place my order and to ask about the product I was intending to buy. I didn't want to buy on line, as I have had security problems with my computer. The woman I spoke to, made it quite clear, that she didn't want to take my order over the phone, I had to order on line. Something about not trusting the other people in "the office" as they might take my payment card details and use them fraudulently. I have never come across this before, someone who works in a company that deals with the public, so forcefully insisting they cannot take my order as they don't trust their work collegues or other people who go into the office.
I have not had any problems with Trekwear before and like their products and have been happy with the service until now. This woman made me feel very uncomfortable and I will certainly think twice, before I order from them again

Trekwear response

Thank you for your feedback on your recent purchase from Trekwear.

I would like to apologise if the impression you got was that we would not take your order over the phone because your payments may be used by other members in the office. I can assure you that was not the case.

As explained to all customers who call to place orders over the phone, the company do prefer the orders to be placed on line as there is extra security measures in place to avoid any fraudulent transactions being used on their card.

Please accept my apologies if offence was taken, as this was not our intention.

Kind regards
Hilda

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
5 months ago The misses wore them every day so she must like them aswell.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
6 months ago As above

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
6 months ago Prompt and efficient service - thank you

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
6 months ago Service rating : Excellent service.
Product : Brilliant, very comfy to wear, wore them in some pretty heavy persistent rain and my legs stayed dry. Thank you Craghoppers!

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
6 months ago Service rating : Top marks
Product : Great tbanks

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
6 months ago Service rating : Trekwear had a really good price, so good I could afford two pairs!!! They arrived when promised. All good!
Product : Love my Craghopper trousers, comy, loads of pockets and dry really quickly. I don't wear any other trousers.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
6 months ago Service rating : excellent and quick service
Product : V. pleased

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
6 months ago Service rating : Trekwear offered an excellent service, item was dispatched quickly. However, I had a bad experience with one of their courrier UKMail which I would rate as poor. However, after UKMail failed to deliver the item and returned it to the sender, Trekwear quickly resent it free of charge via the Royal Mail and I had no problem receiving it as the postman even managed to pass it through my mail box so that I did not have to collect it anywhere. Communication via email and phone from customer service to address the issue was also first class. Many thanks.
Product : Unfortunately, although the product seems good quality, it did not fit me and I had to return it in the end but again Trekwear refunded it me in good time.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * *
6 months ago Service rating : Quick service but parcel was left with a neighbour without letting me know where it was via a card through my door
Product : All good quality products

Service:

* * - - -

Product:

* * * * -
7 months ago Despite placing order 3 weeks before leaving on holiday, I had to chase up the order twice. Got the feeling it had not been processed because I was not given a tracking number until after the 2nd follow-up. Thankfully the parcel arrived 2 days before I left.

Trekwear response

Thank you for your feedback on your recent purchase from Trekwear.

I am sorry that you had to contact us regarding your order which you had placed with us. I have investigated this issue and believe the problem was a combination of your order being stuck in the system and partly a human error, where your order was not released as quick as it should have been.

I am sorry on this occasion your order took longer to be delivered than expected to France.

Please accept my apologies for the inconvenience this matter caused.

Kind regards
Hilda

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
7 months ago Service rating : Good service
Product : Comfortable, good value for money

Service:

* * * * *

Product:

- - - - -
7 months ago Service rating : Arrived on time well packed. I had t return it as I had ordered the wrong size, Trekwear were quick and efficient in sorting things out and giving me a refund.
Product : Can't comment as it did not fit, previous Craghopper gear good but each type of trouser does not have a specific name so difficult to identify what one wants when trying to reorder.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
7 months ago Service rating : Excellant service very quick
Product : Just what I required fits excellantly and love all the pockets

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
7 months ago Service rating : Prompt delivery, easy service.
Product : Still great quality trousers but Craghoppers seem to be cutting back a tiny bit on material. The side pockets were smaller than they used to be and the phone pocket was also smaller and is now too small for the latest large sized smart phones.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
7 months ago Service rating : Goods were ordered easily and acknowledged. Arrived quite quickly without hassle.
Product : Well made, sensible sizing, good product.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
7 months ago Service rating : Excellent customer service :)
Product : Brilliant quality, had to send them back for smaller size, hope these fit :)

Service:

* * * * -

Product:

* * * * *
7 months ago Service rating : easy to contact by telephone to discuss correct size to order
Product : lightweight but warm and waterproof , very pleased. for me they were a smaller fit than the winter lined kiwi version

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
7 months ago Service rating : Very prompt and efficient service.
Product : As expected, up to the usual high Craghoppers standard.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
7 months ago Service rating : good choice of colours and size. Good price fast dispatch etc
Product : About the 6th pair I have had of this product. Excellent quality and value for money especially at trelwear prices

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
8 months ago Service rating : Excellent service. Quick delivery and no hassle when returning items.
Product : Lovely trousers and very comfortable.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
8 months ago Service rating : Fast and efficient
Product : I am high waisted and these are a fabulous fit

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
8 months ago Service rating : Easy to order, on-line. Delivered promptly.
Product : My wife loves the quality and fit of both pairs of trousers.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
9 months ago Trousers that are comfortable, have a pocket big enough for my large mobile pone, plus other useful pockets. Hard wearing and fit me! (repeat buy)

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
9 months ago Quick

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
9 months ago Customer service very helpful - decided to change the colour ordered, done with no problems

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
9 months ago Service rating : Excellent, finally I have found a pair of walking trousers that fit in length 33 inside leg.
Product : I am well impressed with my trousers and I am going to buy another pair.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
9 months ago Service rating : Excellent
Product : Excellent

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
10 months ago Service rating : I was delighted to come across Trekwear and to find the walking trousers I wanted at a, very, reasonable price. The service was great too.
Product : I love Crahhoppers Classic Kiwi Women's Walking Trousers. The colour's great, the fit's great and they look good, too.

Service:

- - - - -

Product:

* * - - -
10 months ago Sizing is a big issue. I love my Kiwi's so I bought my usual size 12. On this occasion they were so tight I could barely get them done up. The sizing does seem to have gone awry lately.

Service:

* * * * -

Product:

* * - - -
10 months ago Service rating : Free returns would make me use the company again.
Product : Not the usual good fit of Craghoppers

Trekwear response

Thank you for your feedback regarding your purchase from Trekwear.

We are sorry to hear that you are not completely satisfied with your purchase. Manufacturers do review their styles from year to year and we are sorry that this cut is not a suitable style for you. We do pass any comments such as this to our suppliers for their design/quality control departments.

Please do not hesitate to contact our customer service department if you do have any queries on the cut or fit of any of our products.

Kind regards
Hilda

Service:

* * * * *

Product:

* * - - -
10 months ago Service rating : excellent
Product : Pocket was sewn incorrectly Nd pulled on the leg

Trekwear response

Thank you for your feedback regarding your purchase from Trekwear.

I am sorry that you appear to have received faulty goods, as the item was returned to us under the heading poor quality, I am unable to locate the trousers and inspect them.

Please accept my apologies regarding this issue.

Kind regards
Hilda

Service:

* * - - -

Product:

* * * * *
10 months ago Delivery took a long time and, after several phone calls, the item finally appeared the day after I had been told it was lost.

Trekwear response

Thank you for your feedback regarding your purchase from Trekwear.

I am sorry to hear that you have had a issue with the courier who delivered your order.

I have spoken with the Courier today who is unable to advise me why your order was delayed.

Please accept my apologies for this inconvenience,if you wish to place a order in the future please contact me directly, and I will arrange it to be sent free of charge.

Kind regards
Hilda

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
10 months ago Great pair of trousers

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
10 months ago Service rating : First rate service
Product : Although the trousers were too tight, I already had the bigger size so unfortunately I did not need an exchange. Still pleased with the service I received.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * *
10 months ago Service rating : Website easy to use and goods arrived promptly
Product : My usual walking trousers - always excellent

Service:

- - - - -

Product:

- - - - -
11 months ago Returned these due to fit.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
11 months ago Service rating : Prompt service
Product : Lovely and long - I'm 5 ft 9 in and have trouble getting long enough on the high street

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
11 months ago Very prompt service, order received earlier than expected.

Service:

- - - - -

Product:

* * - - -
11 months ago Came up small because of this paid extra to send back something I didn't want

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : East to use site
Product : Good quality and leightweight

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Service was satisfactory.
Product : These trousers were exactly what I required for walking in The Lakes. The material is very light (though you might need another layer in a colder climate). The fit was good: I bought extra long which was ample for 5'10"; the trousers sit quite high on the waist.They dry very quickly when rained on. Lots of handy zip pockets.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Prompt

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Overall easy to order and refund.
Product : Good quality but unfortunately were too small of me.The next size up was not available so I had to return them.

Service:

* * * * *

Product:

- - - - -
1 year ago Excellent service throughout would recommend and use again

Service:

* - - - -

Product:

- - - - -
1 year ago I ordered my normal clothes sizes but found the top too big and trousers too small and I had to pay to return the goods myself, £5.80, as there wasn't a freepost returns delivery sticker. I made a big mistake in not checking that unwanted goods could be returned free of charge. Won't be ordering again!

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Great service. Fast with excellent products

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Lovely. Just what we needed.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : good service arrived ontime
Product : I got the size 12 short size. I am 5ft 2 and the trousers were still long and I had to turn them up. I had sensibly read the feedback and knew they might be long. Although the 12 is a bit big ( I am size 10/12) they are perfect for travel. Nice loose trousers I will buy again.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : The trousers were dispatched promptly, only criticism - one pair was regular length rather than short but as I had to turn them up anyway did not bother to return.
Product : Already have a pair, I find them comfortable to wear and very practical with all those pockets!

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : As usual excellent service
Product : Bought 2 pairs of same type but they are not exactly the same - both OK however

Service:

- - - - -

Product:

- - - - -
1 year ago Prompt delivery of everything we had ordered, and equally prompt refund for the items that weren't suitable.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Good

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Good prompt service

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Not dealt with this company before but found them to be good and prompt with delivery
Product : Product good, ordered size 12 as I am between 10 and 12 , comfortable fit around waist ,a bit wide in the leg, I am 5ft 2in so ordered short length ,but on me the length still touched the floor without shoes on,

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Again really happy with quailty and fit

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : . Very prompt service and delivered on the day they said.
I will use them again
Product : Brilliant trousers for outdoor wear loads of pockets and very safe to store stuff
Warm comfortable and easy to wash and dry

Service:

* * - - -

Product:

* * - - -
1 year ago Service rating : With just one wearing the top popper broke so had to send them back. The company did offer to have them collected so just waiting for the replacements to arrive.
Product : Because of the comments re sizing of trousers on the web site, I ordered two sizes, in two colours making 4 in total. The bigger ones were huge and I couldn't get the smaller ones on. All returned at a cost of £12.98. Costly lesson learned, buy from shop!!!!

Trekwear response

Thank you for your Feedback.

I am sorry your trousers developed a fault.

We do aim to list accurate information which is provided to us by the manufacturer,and feed back from the customer.

Although customers feed back is important to us, we have to remember that not every ones body frame is the same.

Kind Regards
Chris
Customer Services Trekwear

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : service has been good
Product : Good but had to be returned as too small

Service:

* * * * -

Product:

* * * * *
1 year ago Only reason i didn't give excellent was due to it taking 6 days before dispatch however still got product 7 days after order.

Service:

- - - - -

Product:

* * - - -
1 year ago Too big

Service:

- - - - -

Product:

* * - - -
1 year ago As above

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Brilliant just what was needed.
Product : excell;ent for bee keeping.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : I've bought from Trekwear before always good service
Product : I always buy Craghoppers Classic Kiwi walking trousers they have lots of pockets, dry quickly, and wear well. Very good for dog walking.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Ordered online & 3 days later items arrived
Product : Bought as a Christmas present but seem as good as previous Craghopper garments (i.e right price for the right quality)

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Prompt and helpful.
Product : Wear them all the time - so useful having pockets with zips and comfy.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Where would I be without my Craghoppers? I wear them at least 5 days a week and find them so comfortable I don't want to change.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : The man I spoke to one day did not then order the Regular length Kiwi trousers for me to try, he ordered another pair of Long ones. He was not very helpful and did not arrange for them to be delivered on the Friday as I'd requested. The lady I spoke to when I realised he'd ordered the wrong size (I think her name was Hilda) was really helpful and got a replacement order sent out straight away. I was also impressed that the lady I'd first spoken to about the non-delivery of the Regular pair when I'd asked for next day delivery, then 'phoned me back a few days later to make sure it was all sorted out.
Product : Long always used to be the correct length, but they've started making them longer - they were 3 inches longer than an older pair I'd got. I'll just have to start ordering Regular because even they are just longer than the very old Long pair.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent service and product

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : easy to order and prompt delivery
Product : Ordered 12 in black and brown. Sizes differ. The brown is smaller than the black. I would like to say good for black, poor for brown. Still fit but a bit tighter

Service:

* * - - -

Product:

* * - - -
1 year ago Service rating : I had to return the items and 16 days after their email to say they'd received them, still no refund. They say refund will be made within 30 days. Why so long? It will put me off ordering in future.
Product : Just not the right fit, too big and too high on the waist.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago a bit long for me but other than that great gear

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Good products and prices
Product : Practical and comfortable

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Lovely comfy trousers with plenty of pockets and a fantastic flattering fit....I already had a pair but was delighted to find you had them in navy rather than black or brown as seems the norm for this type of trouser for women.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Great fit and comfortable.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : quick service and good price
Product : Hardwearing smart comfortable

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Helpful & courteous
Product : Too tight -no 'give' in them. Button too snug at waist. Usually I take a size 10 so was sure a size 12 would have fitted ok...good colour tho .

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Good

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago as above

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Quick service, exactly as ordered, great value for money. Cheaper than shops even with the posage.
Product : A small size 8 compared to to other Craghopper trousers. A good product nevertheless.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : great fast delivery
Product : Great fit, lots of pockets, wish I had bought 2 pairs very comfortable.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Very fast service from a simple to complete transaction
Product : Trousers are very hight waisted and extremely comfortable, even after a week's hiking around the Isle of Skye they still looked clean and fresh.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Very good service
Product : Service and deliverey were very good

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Super service will use them again
Product : Excellent service

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Always knowledgeable staff and a speedy delivery
Product : Have several pairs of winter & summer Craghoppers

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Good price, prompt delivery
Product : Second pair of these, hard wearing, easy to wash, improved pockets (deeper).

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Very good service from Feefo goods arrived on time well packed I shall buy from them again when necessary.
Product : Craghoppers always excel themselves in walking gear.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : great service
Product : Even better product

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Very good service. I needed to swap the order for a different size. This was easy and swift!
Product : This is the second pair of these trousers I have bought. They are very comfortable!
The long length fits perfectly, (I am 5 feet 11 inches).
I'm really pleased with my purchase!

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago They took ages to arrive, about 1 week.

Service:

* * * * *

Product:

* * - - -
1 year ago Service rating : good
Product : poor fitting

Trekwear response

Thank you for your Feedback.

I am sorry that the shirt you purchased was to big. You have returned it and you have been fully refunded.

If you have any sizing issues in the future please do not hesitate to contact me.

Kind Regards
Hilda
Customer Services Trekwear

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Very efficient
Product : Good as ever

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : The delivery speed on my order was great
Product : Comfortable, easy to wash - I hope they will prove to be long lasting too.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Quick, efficient, effective.
Product : Excellent quality trousers, although a little long for me and I am 5ft 9 inches and with a 36 inch leg measurement!

Service:

* * * * *

Product:

* * - - -
1 year ago Service rating : Customer service OK.
Product : Poor to Good! Good value for money and well designed regarding pockets and extra protection for knees HOWEVER the zip is too short and they are exceedingly difficult to put on and remove ie if need to go to the loo. Work outdoors and can be a long way from any loos. Also in the winter when hands are cold this will be even more difficult. I only kept this item because I could not find anything suitable from other companies at short notice. The overall fit is quite baggy/comfortable. I am a size 10/12 so was quite surprised by the shortness of zip. They are also deep in the crotch as if designed for a man. I also found them too long for a regular fit! Sorry.

Trekwear response

Thank you for your Feedback.

I am sorry to hear you are not happy with your purchase, I called today to check with you that you received the goods as ordered, as it may have been a manufactures mistake but there was no reply.
Please contact us at any time regarding any queries you may have regarding your purchases in the future.

Kind Regards
Hilda
Customer Services Trekwear

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Great product at a great price and delivered promptly
Product : Good quality trousers at a great price - will definitely buy from Trekwear again.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Excellent website with good range of products and prompt service
Product : These trousers wash and wear so well and being rain resistant as well as great for wet dog walks.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Great service & great price.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Excellent service parcel came sooner than expected
Product : Have had Craghoppers before from Trekwear and as usual very pleased

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Fast delivery
Product : as usual an excellent product

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : exellent, quick delivery didn't have to wait in for hours,reasonably priced. will buy from trekwear again, have recomended to friends
Product : these trousers are comfortable, plenty of safe zipped pockets, dry off quickly, and look good.

Service:

- - - - -

Product:

* * - - -
1 year ago Product idea is great but the sizing is all over the place with these. I measured myself carefully using the sizing chart and even though I wear a 14, I ordered a 16 as per the sizing guide. The 16 was too big so I returned them and ordered a 14 which are too small. They are now going back. Shame as I was looking for something with lots of pockets.

Trekwear response

Thank you for your Feedback.

We are sorry to hear that you are not completely satisfied with your purchase. Manufacturers do review their styles from year to year and we are sorry that this cut is not a suitable style for you. We do pass any comments such as this to our suppliers for their design/quality control departments

Kind Regards
Hilda
Customer Services Trekwear

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : I have been a customer of Trekwear previously and have had excellent service from point of order to delivery.
Product : I am not new to Craghoppers having purchased these trousers for a number of years, I like the Kiwi Classic as I find they are a good fit, comfortable, wear well and good range of colours. Price is what I would expect to pay and comparable to similar products sold elsewhere.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Good

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Good service

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Rapide et efficace. A recommander
Product : Un produit de qualité pour un prix tout à fait raisonnable.
Il incite à en acheter plusieurs ...

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago As ever, great.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Good

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : The trousers came quickly
Product : I have had several pairs of theses trousers in the past but on this particular pair the stitching was not as good in places & one trouser leg at the hem was slightly gathered

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Quick service, good prices, easy to order, accurate order.
Product : Very comfortable, lots of pockets, including zipped ones. Hard wearing, and water repellent to begin with.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Good

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Another speedy delivery.
Product : Stylish and comfortable.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Great fabric served me very well climbing to the top of scarfell pike - whats more to say they are great

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : excellent
Product : Good quality delivered fast

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago The trousers were excellent design and quality. Too high waisted for my short body though.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Prompt delivery.
Product : Items as described.Good price.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago ordered items arrive a day or two of ordering.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Great pair of trousers

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Good service - delivered well in expected time frame

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Excellent service with very quick delivery following simple and efficient order processing. Highly recommended on prices of products and company service.
Product : Purchased Craghoppers before and they are an extremely hard wearing but comfortable trouser. At the price offered by Trekwear they are an excellent buy.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Great service and prices
Product : Fit perfectly I am tall so have difficulty getting trousers long enough so these are great for me !

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Service quick & efficient.
Product : Excellant fit & just what I wanted.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Very reliable service
Product : It is great to be able to buy "tall" trousers I can rely on.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Speed and Quality of Service and Delivery was as Excellent as usual. We will be back for more!
Product : As always just what I wanted

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Prompt and efficient and always

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Good price, fast delivery, will use again and again
Product : Love my craghopper trousers so comfortable and practical

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Quick and easy purchase and delivery
Product : Fourth or fifth pair I have bought. At sale price they're really good value.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
1 year ago Service rating : Excellent service, fast delivery and good prices.
Product : Very comfortable. Can see me wearing these for years to come.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago delighted

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Excellent, prompt service. I needed a bigger size. Return and replacement was simple and fast.
Product : I'm wearing size 12 trousers and jeans at the moment but the size 12 Kiwi was too tight at the waist. The 14 fits fine.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : The trousers were delivered promptly and in good condition
Product : The multiple pockets are very useful, bought the short ones in the hope that I would not have to turn them up. However as these are 28 inch inside leg they were too long, so had to shorten them anyway!

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : easy to use website and prompt delivery - will certainly use again
Product : worn these for years for walking the dogs

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Comfortable and easy to wear casually - not just for walking!

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : I am very pleased with my purchases and they were all
delivered in good time
Product : Exactly what I wanted

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Very comfortable trekking trousers

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Great to get trousers that are 'short'. Still a bot long for me though so need to decide how to shorten them.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago Size small had to get next size up

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Very prompt service thank you

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : as always,excellent service
Product : extremely comfortable trousers, value for money!

Service:

* * * * *

Product:

- - - - -
1 year ago Easy to order and always delivered promptly.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Order quickly processed, well packaged and arrived in good time.
Product : Good quality at a reasonable price; good fit.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Customer service were very understanding and helpful.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Always quick

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
1 year ago Excellent

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago A very quick service

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Goods arrived well packed and quickly
Product : Very happy with the trousers; it's my second pair.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Reasonable price, promptly delivered.
Product : I've had these trousers before and find they're an excellent fit and very comfortable, as well as being water resistant, quick-drying, and sunproof.. So nice to have trousers that sit comfortably at the waist.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
1 year ago Service rating : Items delivered promptly
Product : sorry did not orde ladies trousers changed the order for gents

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
1 year ago would be good if did a shorter leg but otherwise very god

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
1 year ago I am satisfied with my purchase. I want to buy trek shoes but do need feel confident in buying. This is because I had to exchange one of the item and there was no subsidy for postage so it becomes expensive.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Service rating : Great product. Great service
Product : Excellent product. Good price

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
2 years ago Good

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago First rate

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Fast delivery

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
2 years ago Good, quick thanks

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Very quick delivery . Excellent service at a very competitive price

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Service rating : Fast reliable and very competitively priced. No complaints
Product : Garment as described and arrived very quickly

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Service rating : Very straightforward with excellent communication about stages of delivery. Many thanks indeed.
Product : I've being wearing Cragghoppers for years and buying online is a real luxury. For me It removes any need for driving into town etc.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
2 years ago Arrived really quickly .. Excellent service

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
2 years ago Service rating : The trousers I ordered arrived promptly. Unfortunately they were the wrong size but Trekwear exchanged them by return with no problems at all.
Product : The waist is a bit high but I like the rain resistent finish.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Service rating : Very good ,prompt service.
Product : Ideal for keeping dry in wet weather.

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
2 years ago Service rating : kept informed of what was happening
Product : Just as I expected - up to craghopper standards

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Service rating : First class service would use again
Product : I'm

Service:

* * - - -

Product:

* * * * -
2 years ago the trousers were too small which is the the problem. I find the comment on the return 'refund in up to 30 days' totally unacceptable and no excuse for this when every other company I have ever dealt with refund within days.

Trekwear response

Thank you for your feedback regarding the purchase of the trousers being to small sizes can differ by the manufacturer, although our web site states refunds can take up to 30 days, most refunds are actioned within 3-5 working days after the goods has been received.

Kind regards
The Trekwear Team

Service:

* * * * *

Product:

* * * * *
2 years ago Service rating : Good quality goods, good prices, service and friendly staff
Product : Used Kiwis before, but not at such a terrific price, will use Trekwear again!

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
2 years ago Great

Service:

- - - - -

Product:

* * * * *
2 years ago Excellent

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
2 years ago Good

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
2 years ago Service rating : Goods arrived quicker than expected.
Product : Lovely fit, good quality.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
2 years ago Service rating : Nice easy to use website. Delivery not very quick, but still.
Product : Good fit, wash well

Service:

* * * * -

Product:

* * * * -
2 years ago Service rating : No one got back to me about my enquiry but that's the only downside I have ever experienced.
Product : The most competitive price I have come across for a really top quality product.

Service:

* * * * *

Product:

* * * * -
2 years ago Prompt delivery.

Service:

- - - - -

Product:

* * * * -
2 years ago seem to be sized smaller than the winter trousers. not tried them out yet as its still cold enough for the winter ones
Load more reviews...